Vi erbjuder kort och swish. Betalning sker alltid i samband med inskrivning på klinik. Företagskunder med avtal kan bli fakturerade. Maila oss gärna med din förfrågan om företagsavtal till info@medicinskaintyg.se.
Vi erbjuder endast fakturering till företagskunder som har detta avtalat med oss. Som arbetsgivare kan du maila oss med din förfrågan om företagsavtal till info@medicinskaintyg.se. Vi behöver 2-3 arbetsdagar för att behandla er förfrågan.
Nej. I de flesta städer lägger vi upp tider löpande, med tider upp till ca fyra veckor framåt. Om det inte ser ut att finnas tider att boka, ber vi dig avvakta någon dag och hålla utkik på hemsida.
Observera att vi för tillfället har stängt i Göteborg pga lokalbyte. Vi återkommer med besked när vi öppnar upp igen.
I regel ja. Skulle detta inträffa är det bästa att ringa oss så snart som möjligt för av-eller ombokning.
Vi erbjuder inga akuttider. Tillgängliga tider är de som finns publicerade på hemsidan.
Vi har inget kösystem för återbud. Vid avbokningar släpps tiderna på hemsidan igen.
Vid det fall du antingen glömt ID-handling, eller endast har ogiltigt med dig, kan vi ändå genomföra undersökningen. Däremot kommer intyg inte att färdigställas förrän du återkommit och uppvisat legitimation.
Du legitimera dig på följande sätt:
Oavsett intygstyp är det alltid bäst att maila oss formuläret i förhand så vi kan återkomma med en exakt prisuppgift samt säkerställa att bokningens tid är tillräcklig för att hinna med allt.
Intyg via Transportstyrelsen fyller vi alltid i digitalt och behöver varken mailas in eller medtas till besöket.
Kontakta oss via mail, info@medicinskaintyg.se, eller telefon, 08-512 588 00, så hjälper vi er.
Maila oss med vilken typ av undersökning ni behöver, vart ni befinner er och hur många ni är så ser vi över det.
Vi skickar in läkarintyget till Transportstyrelsen efter undersökningen. Detta gör vi digitalt och du kan sedan se en kopia via 1177, under övriga tjänster -> Mina intyg. Notera att det kan ta någon dag innan kopian syns.
Själva ENG1-formuläret fyller vi inte i. ENG1 är egentligen den brittiska varianten av det svenska sjöfartsintyg som regleras av Transportstyrelsen, och de har även tagit fram en lista över länder vars intyg anses vara motsvarande deras. I denna lista finns Sverige med, varpå det går bra att utfärda intyg via Transportstyrelsen även om arbetsgivaren efterfrågar ENG1.
Generellt sett går det bra, undantaget kan vara vissa typer av laboratoriesvar. Maila oss gärna för specifikationer.
Ja, oavsett intygstyp ingår alltid synundersökning.
Nej, vi är inriktade på friskintyg för olika typer av yrken, idrotter och liknande.
Om du har en neuropsykiatrisk diagnos såsom ADHD, ADD, autism mm begär Transportstyrelsen ett intyg som konstaterar att din diagnos inte utgör ett hinder för att framföra fordon i trafik. Intyget ska skrivas av specialist i psykiatri.
Vi kan i de flesta fall hjälpa dig med detta. För vidare information och tidsbokning maila oss på info@medicinskaintyg.se
Observera att du behöver ha din utredning tillhanda, om du inte har tillgång till den går det bra att begära ut det från den mottagning där diagnosen ställdes.
Vi kan i vissa fall göra detta om det avser bl.a ADHD och ADD. Maila oss så återkommer vi till dig.
Det beror på vilket typ av intyg du är i behov av. Vi uppmanar dig att kontakta oss via mail eller telefon om detta är fallet. Generellt sett gäller nedan:
Körkort: För Transportstyrelsens intyg krävs svenskt personnummer, eller samordningsnummer – annars kan vi inte utfärda det.
Sjöfart: För Transportstyrelsens intyg krävs svenskt personnummer eller samordningsnummer. Har du inte detta skriver vi ett utländskt sjöläkarintyg, normalt Marshall Island, som motsvarar det svenska. Då går det bra att inte ha svenskt personnummer.
Övrigt: De flesta andra intyg går bra att skriva utan ett svenskt personnummer.
Ja det kan vi hjälpa till med. Kontakta oss gärna via mail med vilka substanser du behöver testa, och vilken stad du önskar lämna prov i så återkommer vi till dig gällande pris och tidsbokning.
Nej. Det är inget måste att skapa konto för att boka tid, det är däremot en fördel för att kunna ha koll på bokningar, smidig avbokning och liknande.
För att boka tid för två olika intyg rekommenderar vi dig att kontakta oss. Det går dessvärre inte att boka två tjänster tillsammans.